Αρχική Σελίδα  |  Εσπερινό Γεν. Λύκειο  |  Διαφορετικότητα  |   Επικοινωνία  |

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2007-2008
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΞΩΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ


ΘΕΜΑ: Διαφορετικότητα: Θέλω (ΜΠΟΡΩ;) να την κατανοήσω.

ΑΝ ΕΙΣΤΕ ΟΜΙΛΗΤΗΣ
Μη μιλάτε δυνατότερα απ’ ό,τι συνήθως. Το να φωνάζεις είναι αγενές και μπερδεύει, αν ο άλλος φοράει ακουστικό, είναι Δε πιθανότατα άχρηστο αν δεν φοράει.
Μιλάτε αργά και καθαρά και μην υπερβάλλετε στις κινήσεις του στόματος.
Να κοιτάτε κατευθείαν τον συνομιλητή σας, ακόμα κι αν χρησιμοποιείτε διερμηνέα. Αν γυρίσετε το πρόσωπό σας, το άτομο με προβλήματα ακοής δεν θα μπορεί να διαβάσει τα χείλη σας ή την έκφραση του προσώπου σας.
Αποφύγετε να καπνίζετε, να τρώτε, να πίνετε ή να βάζετε τα χέρια σας στο στόμα την ώρα που μιλάτε.
Να μένετε σε ένα μέρος ενώ μιλάτε. Το να διαβάζεις τα χείλη ενός ομιλητή που περπατάει είναι δύσκολο.
Χρησιμοποιείτε μικρές προτάσεις και επαναλάβετέ τις αν δεν γίνονται αμέσως αντιληπτές.
Αν κάτι δεν έγινε αντιληπτό και αφού το επαναλάβετε, ξαναπείτε το χρησιμοποιώντας διαφορετικές λέξεις ή τις ίδιες λέξεις με διαφορετικό τρόπο. Μερικές φορές, η ελλιπής κατανόηση οφείλεται στο ότι σχηματίστηκαν διαδοχικά πολλές δυσδιάκριτες κινήσεις των χειλιών. Αν πρέπει να χρησιμοποιήσετε λέξεις που νομίζετε ότι ο συνομιλητής σας μπορεί να μην ξέρει, γράψτε τις. Ύστερα εξηγείστε τις. Είναι απίθανο κάποιος να μπορέσει να διαβάσει στα χείλια μια λέξη που δεν του είναι οικεία Ρωτήστε, για να βεβαιωθείτε ότι το μήνυμα έγινε αντιληπτό. Αν έχετε γένια ή μουστάκια, προσπαθήστε να διακρίνονται καλά τα χείλη σας. Οι κινήσεις χειλιών που κρύβονται από γένια είναι δύσκολο να διαβαστούν. Να θυμάστε ότι μόνο τρεις στις δέκα λέξεις είναι οπτικά αναγνωρίσιμες και ότι, ακόμα και κάποιος που έχει εξασκηθεί πολύ στη χειλεανάγνωση, θα πρέπει να μαντέψει μερικά απ’ αυτά που λέγονται. Αν ξέρετε νοηματική γλώσσα, χρησιμοποιήστε την. Πηγή: Deaf Zone

Κατασκευή ® Κώστας Τσέλιος ® Επιμέλεια: Στέλλα Τέγου-Στεργιοπούλου, Ανδρέας Βράκας